Uteträning.jpg

Uteträning

Uteträningen som symboliserar gemenskap, energi och träningsglädje!

Info om Uteträningen

Termin

Utefysen start: 12/8-14/10.

Torsdagar kl 18:30-19:30

 

Plats

Vid strandpromenaden i Bollstanäs, nedanför Gäddgränd i Upplands Väsby

 

Kostnad

Kostnad för terminen Utefysen 995 kr

Alternativt betala 130:-/träningstillfälle.

 

Betalning 

Sker direkt vid bokning eller köp av terminskort.

Se våra Köpvillkor.

Bokning av träningspass

Bokning av plats till Uteträningen sker på hemsidan.

 

Har du köpt ett terminskort behöver du enbart höra av dig ifall du inte kan närvara på ett pass.

Vid drop-in, boka in dig senast 2 timmar innan träningsstart. Max antal deltagare per pass är 25 st.

 

Avbokning av träningspass

Har du fått förhinder eller är sjuk, meddela oss snarast möjligt på info@bodygood.se

 

Se våra Allmänna villkor.

 

Uteträning i Upplands Väsby

Med vårt uteträningspass Uteträning tränar vi ute i friska luften i underbar miljö vid Norrvikensjön i Upplands Väsby. Uteträningen passar främst dig som är mellan 25 – 60 år och vi är ett härligt gäng i blandad ålder som tränar tillsammans. Alla tränar utifrån sig själva och känner själv hur hårt man vill ta i. Uteträningen är träningen som symboliserar gemenskap, energi och träningsglädje!

 

Detta pass har tidigare bara varit för kvinnliga deltagare, men den här terminen är även män välkomna på vår uteträning. Vi tränar vid strandpromenaden i Bollstanäs, nedanför Gäddgränd på torsdagar mellan klockan 18:30-19:30.

 

Oftast brukar vi köra vår uteträning som cirkelträning, men ibland tränar vi även i olika stationer längs med strandpromenaden. Under träningen varvar vi mellan kondition, styrka och smidighet och stärker upp kroppen på olika sätt. Det viktigaste är att det ska vara roligt att träna, så var beredd på att lekfulla inslag kan förekomma i passet. Träningen ska inte kännas som något kravfyllt, utan vårt uteträningspass passar alla! Yngre, äldre, tränad som otränad. Alla kan vara med utifrån sina egna förutsättningar. Uteträningen genomförs i alla väder. Endast vid ordentligt oväder med risk för blixtnedslag ställs träningen in. Vid inställt pass, meddelas detta senast en timme innan träningsstart, på vår hemsida. Så vid våra träningspass så är det kläder efter väder som gäller! Tänk på att gärna klä dig lager på lager samt att du har tunnare mössa och vantar när det är lite kyligare ute.

 

Att ta med sig till uteträningen

Vid vissa träningstillfällen kommer vi ligga på marken och utföra övningar, så ta gärna med liggunderlag till träningen. Du behöver även ta med dig en vattenflaska. 

 

  • Liggunderlag

  • Vattenflaska

  • Oömma träningskläder

  • Tunna handskar

  • Egna redskap (om du vill). Finns även för utlåning

 

Coronaanpassad uteträning

Varje uteträningspass har en gräns med max 25 deltagare. Redskap förekommer under träningen med hantlar, gummiband, rep, kettlebells m.m. Vi har redskap att låna ut. Dessa rengörs och spritas mellan varje träningspass. Tänk på att tvätta händerna noggrant innan du kommer till träningen, håll avstånd till varandra, använd gärna tunnare handskar under träningen och kom ej till passet om du känner dig det minsta sjuk. Vi har tidigare tränat mycket parvis i övningar som till exempel boxning med mera, men på grund av rådande omständigheter så tränar vi nu i helt coronaanpassad form.

Så säger våra deltagare

Fantastisk bra och allsidig träning. Bra variation av övningar för att stärka hela kroppen inifrån och ut. Det bästa är att man tränar utifrån sin egen förmåga med personlig hjälp och härlig push från instruktör. Träning som passar alla!

Åsa L